Hvorfor bør du blogge?


Uavhengig av størrelsen på bedriften bør det å blogge være en del av markedsførings strategien til firmaet på internett.
Hvis du har et nettsted, bør du blogge. Iallefall av og til. Vi gir deg tre grunner til hvorfor:
- Trafikkdrivende
- SEO
- Kommunikasjon med kundene
Trafikkdrivende
Din blogg gir deg muligheten til å skape relevant innhold for dine kunder. Bruk dette som en markedsføringstaktikk for å drive trafikk tilbake til nettstedet ditt.
La bloggen dannet grunnlaget for alle dine sosiale medier-plattformer.
Din virksomhet kan være på Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, LinkedIn, eller noe annet sted. Del linkene til bloggartiklene på dine sosiale nettsteder. Det vil gi dine følgere en god grunn til å klikke gjennom til nettstedet ditt.
Les også: Bruk av sosiale medier i nettbutikk
I tillegg kan du legge inn interne lenker i bloggartiklene for å drive trafikk til bestemte destinasjonssider på nettstedet ditt. Det er forøvrig også et godt virkemiddel for å få kundene til å tilbringe lengre tid på nettstedet ditt.
SEO
Ferskt innhold er viktig. Blogger du hyppig vil Google betrakte nettstedet som aktivt, levende og relevant og dette vil i aller høyeste grad hjelpe på rangeringen i søkeresultatet.
Bruk søkeord i artiklene dine. Skriv ut søkeordene, emnene og kategoriene du vil at bedriften din skal bli funnet på. Bruk disse ordene og relaterte uttrykk når du skriver innleggene dine.
Nøkkelord og emner på nettstedet ditt er en av metodene Google (og andre søkemotorer) bruker for å finne ditt nettstedet når søkeresultatet skal vises.
Imbera inkluderer alltid et SEO-verktøy fra Yoast. Hvert blogginnlegg (eller tekstsider) kan med enkle grep optimaliseres for søkemotorene. Pluginen hjelper deg med å finpusse teksten. Fargeindikatorene gir deg en klar indikasjon på hvilke områder som har forbedringspotensiale, ut i fra et søkemotor perspektiv vel og merke. Kanskje nøkkelordet kan gjentas flere ganger, kanskje teksten har gått av noen ord til eller at bildene mangler alt-tekst.
Kommunikasjon med kundene
Blogg-engasjement er en viktig faktor for SEO. Hvis publikum kommenterer på bloggen din (og du svarer på disse kommentarene), vil Google legge merke til at bloggen din er veldig levende og aktiv. Henvisninger på sosiale medier vil selvfølgelig også bidra til bloggens rangering. Hvis folk deler innlegget ditt på sosiale medier, eller snakker om det på nettet, vil dette definitivt føre til mer trafikk.
Et viktig aspekt av blogging er å håndtere kommentarene på bloggen din. Du bør sett av litt tid til å håndtere disse kommentarene. Å svare på spørsmål og gi riktige svar i en diskusjon kan ta mye tid. Å håndtere positiv tilbakemelding og besvare spørsmål er relativt enkelt, mens negativ tilbakemelding kan være litt vanskeligere.
I motsetning til kommentarer på mange sosiale nettsteder, er en bloggkommentar generelt søkbar lengre på et nettstedet. Nettstedets kommentarer varer lenger enn Twitter-svar eller en Facebook-post. Kunder vil også kunne søke opp, se og ha nytte av dine interaksjoner.
Var dette interessant?
Fyll ut kontaktskjema under så tar vi en prat.